کسب اطلاعات بیشتر!

مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری

مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری - آکادمی الماس

پکیج تقویت رزومه مصاحبه دکتری

تضمین دریافت بالاترین امتیاز

رزومه مصاحبه دکتری

برای شرکت در مصاحبه دکتری، پذیرفته شدگان باید تمام سوابق آموزشی و پژوهشی خود را در قالب یک رزومه به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند تا بتوانند در مصاحبه شرکت کنند.

این رزومه شامل مشخصات فردی و هویتی، سوابق تحصیلی، سوابق پژوهشی، گوهینامه های معتبر مرتبط، سوابق تدریس مرتبط، مدارک زبان، مهارت‌های مرتبط و… می‌شود.

حتما بخوانید: رزومه برای مصاحبه دکتری

هر کدام از موارد بالا شامل امتیاز خاصی است که توسط اساتید داوری و امتیازدهی می‌شود.

امتیازات رزومه مصاحبه دکتری

بطور کلی رزومه، ۲۰ نمره از ۵۰ نمره مصاحبه دکتری را به خود اختصاص میدهد. هر کدام از موارد رزومه بخشی از این ۲۰ امتیاز را دارند که در فهرست زیر عنوان شده. البته بسته به نظر اساتید ممکن است این امتیازات و یا نمره کلی کم و یا زیاد شود.

  • انواع مقالات:
    • مقالات علمی پژوهشی (داخلی): هر مقاله علمی-پژوهشی داخلی بین ۱ تا ۷ امتیاز دارد.
    • مقالات علمی پژوهشی (خارجی):
      • مجلات ISI: مقالات ISI ایمپکت دار بین ۶ تا ۷ امتیاز و مجلات بدون ایمپکت بین ۳ تا ۶ امتیاز دارند.
      • مجلات scopus: مقالات Q1 و Q2 بین ۶ تا ۷ امتیاز و مقالات Q3 و Q4 بین ۳ تا ۶ امتیاز دارند.
      • مجلات pubmed: بین ۵ تا ۷ امتیاز دارند.
      • مجلات ISC: مجلات ایمپکت دار بین ۵ تا ۶ و بدون ایمپکت بین ۳ تا ۴ امتیاز دارند.
    • مقالات علمی ترویجی: حداکثر ۲ امتیاز بسته به نظر اساتید دارد.
    • مقالات کنفرانسی (داخلی و خارجی): مقالات کنفرانسی خارجی ۲ امتیاز و داخلی ۱ امتیاز خواهند داشت.
  • ترجمه و تالیف کتاب:
    • ترجمه کتاب: در دانشگاه‌های سراسری بستگی به نظر استاد دارد و در دانشگاه آزاد هم به ازای هر کتاب ۲ امتیاز تعلق میگیرد.
    • تالیف کتاب: در دانشگاه‌های سراسری به دانشگاه و اساتید بستگی دارد و در دانشگاه آزاد تا حداکثر ۳ امتیاز تعلق میگیرد.
  • مدرک زبان: داشتن مدرک معتبر زبان تاثیر بسیار زیادی در قبولی مصاحبه دکتری دارد. به مدرک زبان بسته به نمره و مدرک بین ۱ تا ۸ نمره تعلق میگیرد ولی اساتید میتوانند با صلاحدید خود نمره بالاتری نیز در نظر بگیرند.
  • سابقه تدریس: این مورد کاملا به دانشگاه و اساتید بستگی دارد و ممکن است هیچ نمره ای برای تدریس در نظر نگیرند و یا نمره بالایی به آن بدهند.

اگر با دیدن فهرست بالا متوجه ضعف در رزومه خود شده‌اید و فکر می‌کنید که امتیاز کافی را در مصاحبه دکتری دریافت نخواهید کرد، در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه رزومه مصاحبه دکتری خود را تقویت کنید.

تقویت رزومه مصاحبه دکتری

اگر رزومه خوبی ندارید و میخواهید نمره بالایی در مصاحبه دکتری دریافت کنید، باید رزومه خود را تقویت کنید. برای اینکار باید مواردی که از فهرست بالا در رزومه شما نیست را به آن اضافه کنید.

بیشتر گزینه‌ها مواردی هستند که باید در طول زمان انجام شوند و بعضا باید در مقطع کارشناسی ارشد پیگیری شوند. محبوب‌ترین آیتم‌ها برای تقویت رزومه، مقالات و کتاب هستند. چون هم امتیاز خوبی دارند و هم در زمان نسبتا کوتاهی آماده میشوند و بیشتر مورد قبول اساتید مصاحبه هستند.

حتما بخوانید: تقویت رزومه مصاحبه دکتری

در این بحث قصد داریم به تقویت رزومه مصاحبه دکتری بوسیله انواع مقالات بپردازیم.

مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری

مقالات، برای تقویت روزمه مصاحبه دکتری از محبوبیت بالایی برخوردارند. چون امتیاز بالایی دارند، در کوتاه‌ترین زمان آماده میشوند و همچنین بیشتر مورد قبول اساتید هستند.

مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری - آکادمی الماس

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

مقالات انواع مختلی دارند که میتوانند بسته به نظر اساتید بین ۱ تا ۷ امتیاز برای شما به ارمغان بیاورند. البته این عدد میتواند بسته به نظر اساتید کمتر و یا بیشتر شود. در اینجا انواع مقالات به همراه امتیاز هرکدام آورده شده است:

  • مقالات علمی پژوهشی (داخلی): هر مقاله علمی-پژوهشی داخلی بین ۱ تا ۷ امتیاز دارد.
  • مقالات علمی پژوهشی (خارجی):
    • مجلات ISI: مقالات ISI ایمپکت دار بین ۶ تا ۷ امتیاز و مجلات بدون ایمپکت بین ۳ تا ۶ امتیاز دارند.
    • مجلات scopus: مقالات Q1 و Q2 بین ۶ تا ۷ امتیاز و مقالات Q3 و Q4 بین ۳ تا ۶ امتیاز دارند.
    • مجلات pubmed: بین ۵ تا ۷ امتیاز دارند.
    • مجلات ISC: مجلات ایمپکت دار بین ۵ تا ۶ و بدون ایمپکت بین ۳ تا ۴ امتیاز دارند.
  • مقالات علمی ترویجی: حداکثر ۲ امتیاز بسته به نظر اساتید دارد.
  • مقالات کنفرانسی (داخلی و خارجی): مقالات کنفرانسی خارجی ۲ امتیاز و داخلی ۱ امتیاز خواهند داشت.
حتما بخوانید: مقاله چیست؟ آموزش جامع مقاله نویسی

شما میتوانید برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری خود بسته به نیاز ترکیب مناسبی از مقالات بالا را با عنوان مرتبط نگارش کنید و به چاپ برسانید.

بهترین مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری

بهترین مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری، قطعا مقالات علمی پژوهشی داخلی مورد تائید وزارتین است. بدلیل امتیاز بالا، داشتن مقبولیت نزد اساتید و دانشگاه‌ها و… معمولا مقالات عملی پژوهشی داخلی را توصیه میکنیم.

البته ناگفته نماند که شما همچنان میتوانید از انواع دیگر بسته به نیاز و صلاحدید خود استفاده کنید ولی توصیه می‌کنم به مقالات علمی پژوهشی خارجی فکر نکنید. چون جدا از نگارش دشوار و سطح علمی بالا، هزینه اکسپت و چاپ بالایی نیز دارد.

نگارش مقاله برای تقویت رزومه مصاحبه دکتری

برای نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تعریف هدف: یک بیانیه انتزاعی بنویسید که پیام کلیدی مقاله خود را در یک جمله خلاصه کند. این بیانیه به شما در روند نوشتن کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بر روی هدف اصلی تمرکز داشته باشید.
  2. انتخاب یک مجله: قبل از شروع به نوشتن، تصمیم بگیرید که مقاله خود را در کدام مجله ارسال خواهید کرد. این به شما کمک می‌کند تا دقیقاً به فرمت‌ها، محدودیت‌های طول و نیازهای تصویری آن ژورنال پیروی کنید.
  3. ایجاد یک ساختار: مقاله خود را به بخش‌های زیر تقسیم کنید: مقدمه، مواد و روش‌ها، نتایج، بحث و نتیجه‌گیری. این ساختار به طور گسترده پذیرفته شده است و به شما کمک می‌کند تا تحقیقات خود را به یک شیوه واضح و منطقی ارائه دهید.
  4. ابتدا تصاویر را بسازید: تصاویر اساس مقاله شما هستند. با ایجاد تصاویری که خوانندگان را به یادگیری درباره کشف شما ترغیب می‌کنند، شروع کنید. این بخش باید به خوانندگان کمک کند تا درک کنند که تحقیقات شما چگونه در زمینه کارهای دیگر در حال انجام جای می‌گیرد و اهمیت یافته‌های شما را توضیح دهد.
  5. بخش نتایج را بنویسید: آنچه را در مطالعه خود پیدا کرده‌اید بدون تفسیر داده‌ها یا برداشت‌ها بیان کنید. از زیرعنوان‌ها برای سازماندهی افکار خود و برقراری ارتباط بین سوال مطالعه و نتایج استفاده کنید.
  6. بخش بحث را بنویسید: پیامدهای کار خود، نقاط ضعف آن و مطالعات آینده را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که یافته‌های خود را به زمینه‌های گسترده‌تر رشته خود متصل کنید.
  7. مقدمه را بنویسید: انگیزه کار خود، تاثیر آن در این زمینه و یافته‌های کلیدی را شرح دهید. از اصطلاحات و فنیات بیش از حد استفاده نکنید تا به اندازه کافی به دسترسی برای یک مخاطب گسترده‌تر کمک کنید.
  8. چکیده را بنویسید: مقاله خود را در ۵۰-۱۰۰ کلمه خلاصه کنید، اهداف، نتایج و نتیجه‌گیری اصلی مطالعه خود را بیان کنید. پارامترهای مطالعه خود، مانند زمان و مکان انجام آن، اندازه نمونه خود و گونه‌ها، پروتئین‌ها، ژن‌ها و غیره خاص مورد مطالعه را در بر بگیرد.
  9. نتیجه‌گیری را بنویسید: همه چیزی که نوشته‌اید را خلاصه کنید، برجسته‌ترین یافته‌های مطالعه خود را تأکید دهید و دوباره بیان کنید چرا این موارد مهم هستند. با مهم‌ترین چیزی که می‌خواهید خواننده از مقاله برداشت کند، پایان دهید.
  10. انتخاب یک عنوان: عنوان خود را بسیار محدود و معنادار کنید، آنچه در مقاله اصلی درباره آن تمرکز می‌کنید را در یک عبارت کوتاه و خلاصه بیان کنید.
  11. بررسی و ویرایش: بررسی پایان نامه خود برای وضوح، مختصر بودن، و ساختار منطقی. کلمات یا فرمول‌هایی که ممکن است برای مخاطبین در رشته‌های دیگر ناآشنا باشند را توضیح دهید.
  12. دریافت نظرات: مقاله خود را با همکاران، مراجعان یا همکلاسی‌ها به بحث بگذارید تا به شما برای اصلاح ضعف‌ها نظرات دهند. اطمینان حاصل کنید که مقاله شما روشن، دقیق و برجسته است.
  13. آماده سازی برای ارسال: به دقت دستورالعمل‌های ارسال مجله را مطالعه کنید، شامل فرمت، محدودیت‌های طول و نیازهای تصویری آن مجله. اطمینان حاصل کنید که همه موارد مورد نیاز و احتمالات تناقض‌ها را اصلاح کرده باشید.
  14. ارسال: بعد از اتمام این قدم‌ها، مقاله خود را به مجله ارسال کنید و برای پاسخگویی به نظرات و پیشنهادات آماده باشید.

پکیج تقویت رزومه مصاحبه دکتری آکادمی الماس

پکیج برنزی

5 تا 7 امتیاز مصاحبه
میلیون تومان 10
  • مقاله کنفرانسی
  • ترجمه کتاب
  • مقاله علمی-ترویجی

پکیج نقره‌ای

7 تا 10 امتیاز مصاحبه
میلیون تومان 15
  • مقاله کنفرانسی
  • ترجمه کتاب
  • مقاله علمی-ترویجی
محبوب

پکیج طلایی

10 تا 15 امتیاز مصاحبه
میلیون تومان 20
  • مقاله کنفرانسی
  • ترجمه کتاب
  • مقاله علمی-ترویجی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
سؤالی دارید؟ در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را در واتساپ شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp کلیک نمایید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می‌دهیم . . .