کسب اطلاعات بیشتر!

ماک دفاع از پایان نامه

اگر مخاطب آکادمی الماس باشید، احتمالا کلمه “ماک دفاع” را به دفعات شنیده‌اید. ولی احتمالا نمیدانید که ماک دفاع چیست؟

ماک دفاع-آکادمی الماس

ماک دفاع چیست؟

ماک در کلمه به معنی “شبیه سازی شده” است و ماک دفاع هم به معنی جلسه دفاع شبیه سازی شده است.

تمرین و تحلیل، بهترین راه برای پیشرفت و رشد مهارت‌هاست. بهترین تمرین برای دفاع از پایان نامه نیز شبیه سازی جلسه دفاع است. ولی چالش های زیادی برای برگزاری یک جلسه دفاع شبیه سازی شده (ماک دفاع) سر راه شما قرار دارد. از فراهم کردن محیط مناسب تا پیدا کردن کمیته داوری شبیه سازی.

اهمیت برگزاری ماک دفاع

برگزاری جلسه ماک دفاع از ابعاد زیادی مورد اهمیت است.

  • آشنایی با محیط و حال و هوای جلسه: در جلسات ماک دفاع شما با قرار گرفتن در محیط و شرایط کاملا مشابه، با حس و حال یک جلسه دفاع آشنا خواهید شد. این میتواند در کنترل استرس و اضطراب و همچنین افزایش تسلط روی محیط جلسه به شما کمک کند.
  • تمرین ارائه پایان نامه: از دوران مدرسه به یاد داریم که هرگاه قصد داشتیم که انشای خود را در مقابل کلاس و معلم بخوانیم، از قبل چند بار آنرا مرور میکردیم تا کاملا آماده شویم و نمره بالایی کسب کنیم. ارائه دفاع از پایان نامه نیز نیاز به مرور و تکرار دارد تا شما را آمده یک ارائه بی نقص کند. ماک دفاع فرصت خوبی برای تمرین ارائه دفاع از پایان نامه است.
  • یادگیری مدیریت زمان و استرس جلسه:میزان استرس شما میتواند روی نحوه ارائه شما و البته مدیریت زمان شما تاثیر گذار باشد. کمیته پایان نامه نیز بسیار روی میزان استرس و مدیریت زمان شما حساس هستند بطوری که میتواند تاثیر منفی روی نظرات آنها داشته باشد. در ماک دفاع، نکاتی طلایی، ارزشمند و بسیار مهم در این مورد به شما آموزش خواهیم داد.
  • پیدا کردن نقاط ضعف پایان نامه و ارائه: این موضوع که در جلسه دفاع از پایان نامه، کمیته داوری به پایان نامه شما اصلاحیه بدهد، بسیار زیاد است و اکثر مواقع این اتفاق خواهد افتاد. در جلسات ماک دفاع ما با تحلیل پایان نامه شما احتمال دادن اصلاحات را بسیار پایین میاوریم.
  • پیش بینی سوالات احتمالی: ترسناک ترین قسمت دفاع از پایان نامه برای دانشجویان، سوالات کمیته دفاع است. که بسیاری بابت این موضوع رد شده‌اند. کمیته شبیه سازی ما در ماک دفاع تلاش میکند که تمام سوالات احتمالی درباره پایان نامه شما را استخراج کند و نحوه پاسخگویی به این سوالات را به شما آموزش دهد.
  • تحلیل عملکرد: در نهایت در ماک دفاع عملکرد کلی شما از نحوه ارائه، فن بیان، زبان بدن، میزان استرس تا نحوه مدیریت زمان مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد و نکات ارزشمندی برای بهبود و ارتقاء عملکردتان به شما آموزش داده میشود.

جلسات ماک دفاع آکادمی الماس

در ادامه با نحوه برگزاری جلسات ما آشنا خواهید شد.

محیط برگزاری جلسه

جلسات ماک دفاع آکادمی الماس هم بصورت حضوری در فضایی مناسب و شبیه سازی شده و هم بصورت آنلاین برگزار میگردد. که انتخاب نحوه برگزاری بطور اختیاری توسط متقاضی صورت میگیرد.

کمیته داوران

کمیته داوری شبیه سازی شده در جلسات ماک دفاع شمال سه نفر از متخصصین دارای مدرک دکتری رشته خودتان و آشنا با شرایط برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه هستند.

ساختار ماک دفاع

ماک دفاع ساختاری کاملا مشابه جلسات دفاع واقعی دارد. با این تفاوت که در انتهای جلسه، کمیته داوری به تحلیل و بررسی عملکرد دانشجو و دادن نکات و اصلاحات لازم میپردازد.

دانشجو نیز بعد از اصلاح و یادگیری نکات و آماده سازی مجدد میتواند دوباره درخواست برگزاری جلسه بدهد تا از عملکرد خود اطمینان حاصل کند.

کتاب صفر تا صد آمادگی دفاع از پایان نامه

برای اولین بار در ایران کتاب صفر تا صد آمادگی دفاع از پایان نامه با همکاری آکادمی الماس و نشر ویان به چاپ رسید.

به تمام متقاضیان جلسه ماک دفاع از پایان نامه، یک جلد کتاب صفر تا صد آمادگی دفاع از پایان نامه به عنوان هدیه تقدیم میشود.

کتاب صفر تا صد آمادگی دفاع از پایان نامه-اثر علی دینی و مصطفی هرائینی

درخواست ماک دفاع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
سؤالی دارید؟ در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را در واتساپ شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp کلیک نمایید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می‌دهیم . . .