کسب اطلاعات بیشتر!

صفر تا صد نگارش مقاله با هوش مصنوعی

صفر تا صد نگارش مقاله با هوش مصنوعی | آکادمی الماس

با گسترش روز افزون هوش مصنوعی و پیشرفت‌های حاصله در این زمینه، همه به دنبال راهی برای بکارگیری هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود هستند.

اگر دانشجو باشید و یا به هر شکل با مقالات سر و کار داشته باشید، قطعا به فکر نگارش مقاله با هوش مصنوعی افتاده‌اید. اما زمانی که به یکی از سایت‌های هوش مصنوعی مراجعه کنید و این جمله را به او بگویید “یک مقاله با موضوع X بنویس”، قطعا با نتیجه مطلوب و قابل قبولی روبرو نخواهید شد.

در ادامه این مقاله با دلیل این موضوع و راه حل و همچنین چگونگی نگارش یک مقاله عالی با هوش مصنوعی آشنا خواهید شد.

در ضمن، این مقاله با هوش مصنوعی نگارش نشده!

حتما بخوانید: مقاله چیست؟ آموزش جامع مقاله نویسی

آیا نوشتن مقاله با هوش مصنوعی امکان‌پذیر است؟

جواب این سوال بطور صریح میشود، بله!

اما بیایید بیشتر وارد جزئیات شویم تا بفهمیم که چرا ۹۹% افراد نمی توانند با استفاده از هوش مصنوعی یک مقاله قابل قبول نگارش کنند. از این جهت باید اول با نحوه عملکرد هوش مصنوعی آشنا شویم.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش خدمات آکادمی الماس

ثبت سفارش

نحوه عملکرد هوش مصنوعی

بطور خلاصه، هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، داده‌ها را از منابع مختلف جمع آوری کرده و از آنها برای یادگیری استفاده میکند.

یعنی زمانی که شما سوالی میپرسید، مثلا “بهترین کتاب بازاریابی”، هوش مصنوعی ابتدا در مورد بازاریابی و کتاب‌های بازاریابی از طریق مقالات موجود در سطح اینترنت کسب اطلاعات میکند و در اصطلاح یاد می‌گیرد. سپس از چیزی که یاد گرفته برای پاسخ به سوالات شما استفاده میکند.

البته این موضوع در مورد تمام ابزارهای هوش مصنوعی‌ها صدق نمی‌کند. بعضی از ارائه دهندگان و وبسایت‌های هوش مصنوعی، صرفا اطلاعات را جمع آوری کرده، دسته بندی میکنند، و با منبع به شما ارائه میدهند. البته از این نوع ابزارها نیز میتوان در موقعیت‌هایی استفاده کرد.

از چه هوش مصنوعی برای نگارش مقاله استفاده کنیم؟

شما باید این موضوع را بدانید که با وجود سایت‌ها و ابزارهای زیاد هوش مصنوعی که امروزه یکی پس از دیگری معرفی می‌شوند، تنها چند ابزار واقعی هوش مصنوعی وجود دارد و بقیه ابزارها صرفا با استفاده از APIها، دسترسی شما را به این چند ابزار اصلی فراهم میکنند.

صفر تا صد نگارش مقاله با هوش مصنوعی | آکادمی الماس

chatgpt:

حتما اسم شرکت Open AI را در کنار نام ایلان ماسک شنیده‌اید. یکی از دستاوردهای Open AI، هوش مصنوعی chatgpt است. chatgpt نسخه‌های زیادی دارد که در حال حاضر آخرید نسخه آن gpt4 و gpt4 turbo است.

ساخت حساب کاربری در Open AI بصورت مستقیم از ایران امکان‌پذیر نیست ولی میتوانید با استفاده از شرکت‌های واسط، یک حساب کاربری خریداری کنید.

gemini:

gemini هوش مصنوعی شرکت گوگل است که یکی از جدی‌ترین رقبای chatgpt به حساب می‌آید. استفاده از این هوش مصنوعی نیز در ایران با محدودیت‌هایی روبرو است و شما برای دسترسی به آن باید از تغییر دهنده‌های IP استفاده کنید.

هوش مصنوعی gemini هم حالت رایگان و هم اشتراکی دارد و شما میتوانید از شرکت‌های واست برای خرید اکانت آن استفاده کنید.

DallE 3:

یکی دیگر از محصولات شرکت Open AI، هوش مصنوعی پردازش تصویر DallE 3 است. بیشترین کاربرد این ابزار، ساخت تصاویر با استفاده از متن است. یعنی شما تصویر مدنظر خود را در قالب متن توصیف میکنید و این هوش مصنوعی چیزی که میخواهید را برای شما میسازد.

ناگفته نماند که هوش مصنوعی‌های قدرتمند دیگری نیز درحال فعالیت هستند ولی موارد بالا محبوب‌ترین آنها هستند.

برای نگارش مقاله از چه هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

برای نگارش مقاله، هیچگاه خود را محدود نکنید. شما میتوانید از تمام ابزارهای هوش مصنوعی در زمان و موقعیت مناسب استفاده کنید. با ترکیب ابزارهای مختلف، میتوانید یک مقاله بی نقص نگارش کنید. اما سعی کنید تا حد امکان از هوش مصنوعی‌های اصلی استفاده کنید تا غنی‌ترین نتایج حاصل گردد. پیشنهاد من برای تمام موارد، هوش مصنوعی‌های شرکت OpenAI است.

مزایای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

دسترسی به منابع زیاد

اگر بخواهید به تنهایی یک مقاله نگارش کنید، منابع شما محدود خواهد بود چون جست وجو در منابع متعدد از وقت و توان انسان خارج است.

اما هوش مصنوعی این توانایی را دارد که در کمترین زمان تمام منابع موجود در سطح اینترنت را پردازش و تحلیل کند.

افزایش سرعت

بدلیل توان پردازشی بالای هوش مصنوعی در درک و انتقال اطلاعات، این امکان برای شما فراهم میشود که در زمان کمتری کار نگارش مقاله خود را به اتمام برسانید.

محتوای غنی‌تر

بدلیل دسترسی به منابع متعددی که دسترسی به تمام آنها برای انسان بسیار سخت و زمان‌بر است، محتوای مقاله شما میتواند بسیار غنی باشد.

چالش‌های نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

نیازمند درک عملکرد هوش مصنوعی

برای نگارش مقاله با هوش مصنوعی، باید ابتدا به درکی حداقلی از نحوه عملکرد آن بدست بیاوردید تا بتوانید سوالات بهتری بپرسید.

سازگاری کمتر با منابع فارسی

در بعضی نسخه‌های برخی هوش مصنوعی‌ها، اندکی ناسازگاری با زبان فارسی و منابع فارسی وجود دارد. البته در نسخه‌های آخر chatgpt میتوان گفت این مشکل برطرف شده است.

درج منابع

اگر نیاز دارید که تمام منابع مورد استفاده خود را در مقاله درج کنید، این کار با استفاده از هوش مصنوعی سخت میشود. چون هوش مصنوعی از منابع بسیار زیادی استفاده میکند.

راه حل این مشکل چند مورد است:

  • از خود ابزار هوش مصنوعی بخواهید منابع مورد استفاده را به شما بدهد.
  • هنگام سوال کردن بخواهید که از منابع خاص و محدود مدنظر شما استفاده کند.

آموزش نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

پس از آشنایی با هوش منصوعی و انواع آن، حال نوبت به اصل مطلب میرسد. نوشتن مقاله با هوش مصنوعی به این معنی نیست که شما صرفا با تایپ کردن چند کلمه میتوانید یک مقاله کامل از هوش مصنوعی دریافت کنید. در ادامه با ماهمراه باشید…!

صفر تا صد نگارش مقاله با هوش مصنوعی | آکادمی الماس

چگونه از هوش مصنوعی برای نگارش مقاله استفاده کنیم؟

برای نگارش مقاله با هوش مصنوعی، شما باید از ابزارهای هوش مصنوعی برای جمع آوری اطلاعات و جست وجو در منابع استفاده کنید. برای اینکار شما باید در مورد موضوع انتخابی خود از قبل اندکی دانش و آگاهی داشته باشید تا بتوانید اطلاعات را دریافت و طبقه‌بندی کنید.

برای درک بهتری موضوع بهتر است با یک مثال ادامه دهیم. فرض کنید که میخواهیم یک مقاله در رابطه با “هوش مصنوعی” نگارش کنیم.

تعیین عنواین و سوالات

ابتدا باید عنوان اصلی و زیر عنوان‌ها را به همراه سوالات مشحص کنیم. اینکار را میتوانید خودتان یا با کمک هوش مصنوعی انجام دهید.

در مثال بالا برای یافتن یک عنوان اصلی در رابطه با هوش مصنوعی از chatgpt میخواهیم “۱۰ عنوان مقاله در رابطه با هوش مصنوعی بده” و “۲۰ سوالی که بیشتر درمورد هوش مصنوعی پرسیده میشود را بنویس“. با استفاده از نتایج این دو سوال، یک عنوان برای عنوان اصلی مقاله خود میسازیم.

حال باید عناوین فرعی و زیر عنوان‌ها را تعیین کنیم. برای اینکار عنوان اصلی را به هوش مصنوعی داده و از او میخواهیم که عناوین فرعی و زیر عنوان ها را به ما بدهد.

از این رو من متن زیر را برای هوش مصنوعی نوشتم:

“به عنوان یک تولید کننده محتوا عمل کن و عنوان زیر را در قالب ۱۰ عنوان منسجم و مرتبط، گسترش بده”

جمع آوری اطلاعات

یکی از مهم‌ترین مراحل نگارش مقاله، جمع‌آوری اطلاعات است زیرا ارزش و محتوای مقاله شما در این مرحله مشخص میشود.

شما میتوانید منابع خاصی را برای ابزار هوش مصنوعی تعریف کنید که فقط از آنها استفاده کند. و یا میتوانید به او اجازه دهید آزادانه از تمام منابع اینترنت استفاده کند.

برای جمع آوری اطلاعات شما باید عناوین اصلی و فرعی خود را تبدیل به سوالاتی موشکافانه و دقیق کنید که تمام مواضع عنوان را پوشش دهد.

در مرحله بعد باید این سوالات را به شکلی از هوش مصنوعی بپرسید که ابزار منظور شما را کامل متوجه شده و پاسخ درست را ارائه دهد. سپس پاسخ‌ها را به همراه منابع در جایی ذخیره کنید.

جمع آوری اطلاعات به اتمام رسید ولی همه چیز به همین سادگی که اینجا خواندید نخواهد بود، پس آماده باشید.

ساختار

هم اکنون باید تمام اطلاعاتی که بدست آورده و ذخیره کرده‌اید را در قالب مقاله دربیاورید و یک ساختار منسجم به آن بدهید.

توصیه من این است که این کار را بصورت دستی انجام دهید. ولی اگر میخواهید از هوش مصنوعی کمک بگیرید باید درخواست خود را با جزئیات به هوش مصنوعی بگویید. مثلا باید عناوین اصلی و فرعی را مشخص کنید و همچنین محتوای مربوط به هرکدام.

همچنین میتوانید نگارش بخش‌هایی مانند مقدمه، چکیده و نتیجه را نیز به هوش مصنوعی بسپارید. ولی باید در نوشتن درخواست جزئیات مورد نیاز لازم را در اختیار ابزار قرار دهید.

همانندجویی

اعتبار مقاله شما به این است که کپی یا سرقت ادبی نداشته باشد. برای این موضوع شما میتوانید ابتدا از سایت duplichecker.com استفاده کنید. این سایت محتوای شما را اسکن میکنند و تمام متونی که کپی آن در سطح اینترنت وجود داشته باشد با منبع مشخص میکند.

در مرحله بعد باید از سامانه همانندجویی ایرانداک به نشانی irandoc.ac.ir استفاده کنید. این سامانه به صورت دقیق بررسی میکند که مقاله شما چه میزان مشابهت با مقالات، پایان نامه‌ها و کتب دیگر دارد.

در انتها باید متونی که کپی تشخیص داده شده‌اند را اصلاح کنید. میتوانید جمله و یا جمله بندی را تغییر دهید و دوباره تست کنید.

تشخیص نگارش توسط هوش مصنوعی

یکی دیگر از خدمات سایت duplichecker.com، بررسی نگارش توسط هوش مصنوعی است. این سایت بررسی می‌کند که آیا متن توسط هوش مصنوعی نگارش شده یا انسان. پس از بررسی مقاله خود توسط این سامانه، اگر تشخیص داده شد که متن شما توسط هوش مصنوعی نوشته شده، میتوانید با تغییر جمله بندی و برخی کلمات، این مشکل را برطرف کنید.

توصیه‌های مهم برای نگارش مقاله با هوش مصنوعی

  • تا حد امکان با هوش مصنوعی به زبان انگلیسی تعامل کنید. بعد میتوانید ترجمه پاسخ را نیز از خود ابزار هوش مصنوعی بخواهید.
  • در تمام مراحل نگارش مقاله با هوش مصنوعی، از دانش خود برای اصلاح متون و پاسخ‌ها هوش مصنوعی استفاده کنید.
  • ترجیها و تا حدامکان ساختار مقاله را خودتان نگارش کنید.
مشاوره رایگان و ثبت سفارش خدمات آکادمی الماس

ثبت سفارش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
سؤالی دارید؟ در واتساپ با ما صحبت کنید!
مکالمه را در واتساپ شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp کلیک نمایید.
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می‌دهیم . . .